söndag 24 februari 2008



Städskåpet och "väntrummet" är färdigrustat !


Det blev jättebra vi byggde ett fast städskåp i rummet av pärlspont som vi målade i färgen Näver, min älsklingsfärg. Nya tapeter, nyslipat parkettgolv och nymålade dörrar,fönster och dörrfoder samt furutak som blev vitt. Det känns så skönt när det äntligen blir klart fräscht och fint. Nu är det bara gardinfrågan som återstår de gamla gardinerna får duga ett tag till tills jag funderat färdigt hur och vad jag vill ha.

Spegeln och den lilla byrån fick också ny färg Näver förståss.


Önskar alla en fortsatt skön Söndag med en akvarell av Helena Boberg-
Oscarsson. Hon har gjort en underbar almanacka med akvareller och vardagstankar.

2 kommentarer:

Änglaboden sa...

Du är välkommen=)
/Johanna

Vardagslycka sa...

Vad fint ni har gjort! Praktiskt med en städskrubb.
Jag har lite olika storlekar på glasklockor hos mig i butiken och fler är på väg. Den som jag visade längst ner i min blogg är dock en gammal ostkupa som jag köpte till mig själv i en antikhandel i somras.
Ha en härlig vecka!
Kram, Carina