söndag 11 maj 2008

PINGST

Vilken fantastiskt vacker pingsthelg vi haft, man bara njuter av allt det vackra naturen har att ge. Det går bara lite för fort med allt, smaj-08 074yrenen blommar, liljekonvaljen är knoppig och gräset har vi redan klippt två gånger.

I dag har jag tagit fram mina betongsaker som jag gjutit,visar några bilder på lite olika saker jag rekomenderar er att pröva på att gjuta i betong, det är verkligen roligt och så vackert !

maj-08 056 maj-08 055

Här växer humlen så det knakar intill ett misslyckat fågelbad i betong. Det är gjutet i en stor boll men kanterna gick sönder.

maj-08 054

9 kommentarer:

A home far away sa...

Vilka härliga bilder du visar för oss. Jag blir så sugen på att åka hem till Sverige, nu!

kram Gunilla

Poppins sa...

Vilka fina saker du har gjutit! Och bollen som gick sönder, blev ju jättefin som skål.
kram

Pernilla sa...

Vilka fina sakr du gjutit.. Har oxå tänkt gjuta lite betong i sommar, gillar det starkt..

Vi i Finland hade morsdag redan den 11 maj... snurrigt men sant :-)

Ha det gott Kram Pernilla

Ann-Catrin sa...

oh vad du ä r duktig på att gjuta---så vackert allt blev när du arrangerade!
kram A-C

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackra bilder!
Och kuddarna är så fina...

Lycka till Carina inne hos mig!

MiaMaria

Trollmor sa...

Vilka fina saker du har gjutit.
Jag klickade hem mig en bok om betonggjutning igår, har varit sugen på att testa ett bra tag nu och efter att ha kikat här så väntar jag bara på posten :-)
Fågelbadet tycker jag bara blev charmigt.
Tack för besöket hos mig och lycka till i tävlingen!
Kram

Doften av vanilj sa...

Åhh så mycke vackert du gjutit. Skulle så gärna ha ett rabarber-fågelbad. Jag tycker de är jättevackra. Ska försöka mig på det någon gång. Just nu är det så attans kallt så den stackars rabarbern lär inte växa nått ännu.

Tack för de vänliga komentarerna om mitt mosaikhjärta.Du undrade om jag hade en stomme till hjärtat. Jag hade ett hjärta som jag satte porslinsskärvorna utan på, tror att det var i ganska tjock papp, hade målat på den sedan tidigare, men tröttnat på det.Men nu kom det väl till pass. Det är jätteroligt att hålla på med porslinsskärvor. Finns ju så mycket vackert porslin och olika mönster i oändlighet.Ha det bra/Kram

Anonym sa...

Wow, Cina vilken fin blogg du har. Jag blir jätte insirerad och det måsdte någ bli lite betongjutning hos mig också!!!
Kram Ulrica L

Mosterfi sa...

Så fina saker du har gjutit! Ska försöka mig på att gjuta imorgon... va kul det är få så mycket inspiration hos andra bloggare. Ha det gott/ mosterfi